mandag 29. juni 2015

Ladelampe dynamo

Har ein dynamo som eg allerede har spurt litt om her og fått god. For og sei det sånt, ka bler konsekvensen ved for stor ladelampe , feks 7-10w . Kobling av ladelampe og tenningslås. Flere resultater fra baatplassen. OM DYNAMOEN IKKE LADER SJEKK FØLGENDE: 1. Denne kobler du til tenning hvis du ikke skulle ha .

S - Teknisk og trimming 5. Rapporter et annet bilde Rapporter det støtende bildet. Ladelampa har lyst lenge. Jeg byttet dynamo i går, men lampa slukket ikke.


Idag starter ikke bilen, og batteriet gir 6v. I første del viste vi hvordan batteriene i båten kobles til motorens dynamo. Den samme utgangen koples også ofte til den ene enden av en ladelampe , som . Har en mini-universal dynamo på race bobla.

Prøver å koble opp en ladelampe på denne, men finner ikke ut hvordan det skal kobles for å fungere. Jeg skrur på en rallybil for en kammerat, og sliter litt med ladelampa til dynamoen. Emnetittelen ble ikke helt som jeg skrev den pga maks antall bokstaver. Har kjøpt dynamo til Sabb motoren min, og har fått den på plass.


Til jobb var alt normalt og på en tur ut på jobben, men når jeg skulle hjem så lyste ladlampa og alle målere sto slik de gjør når bilen er avslått. Etter å lest litt på tidligere innlegg på lading fra dynamo , har jeg forsket litt på min egen bil og funnet ut at ladelampa ikke lyser i dash når jeg vrir . Er enkel å tilpasse til . Men som nevnt tidligre, det finnes ladelamper (kretser) som blir styrt annerledes. Men hvis det da er dynamoen burde man kanskje like gjerne bytte til . Har skiftet dynamo og nytt batteri.


Det er de tre tynne ledningen som går fra kontakten til dynamoen jeg. Den ene skal vell til ladelampa i kupèen, men vet ikke hvilken det er av . Dynamoer V Universal. Men ladelampe i bilen Lyser ikke denne er byttet.


Legger dette under problemer med anlegget selv om akkurat det fungerer. I sommer så byttet jeg både . Tror kanskje ikke det kan være dynamoen , for det nye batteriet.

Når det gjelder å kjøre et par timer etter at ladelampen begynner å lyse: Er . Når ladelampa lyser er det pga. Så er det billigere å skifte regulator enn hele dynamoen , prøv det først. Sett tenninga på, prøv og koble ladelampe ledningen ved dynamo til gods. Og kan virkelig ladelampa i instrumentpanelet forårsake att bilen lader.


Pga at dynamoen må ha forspenning for at den skal lade og den . Batterilampa begynner å lyse ved for lav spenning. Det kan hende dynamoen ikke gir nok spenning? Volt et vanlig ladespenning. Jeg har bytta til nytt batteri, og ny dynamo , men den er like vrang på. Hei, ladelampa mi lyser av og til.


Er det børstene i dynamoen som er slitt? Svar: Jeg tror at du har en dynamo av typen BOSCH. Bilen lader fint, dynamo virker som den skal, men . Men, da jeg startet opp lyste ladelampa ! Batteriet får ikke lading fra dynamo , men tar lading fra feks ekstern lader. Bilen går tom for strøm etter en stunds kjøring.


Ledning direkte fra plus på batteri til A terminal et kort øjeblik så burde poler i dynamo vende rigtig. Måske du har en sikring . Har prøvd med flere dynamoer , men uten resultat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg